To robisz tak:
Najpierw w naglowku piszesz:
"Bilans przedstawiajacy X(spolke lub firme) sporzadzony DD.MM.RRRR"
I teraz najwygodniej tabelke.
Po lewej stronie aktywa, po prawej pasywa.
Lewa kolumne dzielisz na aktywa trwale i aktywa obrotowe.
Aktywa trwale dzielisz na wartosci niematerialne i prawne, rzeczowe aktywa trwale, naleznosci dlugoterminowe, inwestycje dlugoterminowe. Sa jeszcze dlugoterminowe rozliczenia miedzyokresowe, ale tego z reguly nie bierze sie pod uwage.
Obok tej calej klasyfikacji wpisujesz wartosc owych aktywow i odpowiednio je sumujesz (najpierw np. sumujesz wszystkie aktywa trwale, a potem sumujesz wszystkie aktywa trwale).
W tej samej kolumnie tylko ze pod spodem robisz to z aktywami obrotowymi. I je dzielisz na: zapasy, naleznosci krotkoterminowe, inwestycje krotkotermonowe (i znow z reguly krotkoterminowych rozliczen miedzyokresowych nie bierzesz pod uwage). I podobnie jak w aktywach trwalych robisz podsumowanie wartosci.
W prawej kolumnie piszesz pasywa. I dzielisz je na kapital wlasny i w tej samej kolumnie tylko ze nizej - kapital obcy (lub fundusz obcy - zalezy od przedsiebiorstwa/ spolki). I znow potem piszesz wartosc obok tego i odpowiednio to sumujesz.
Reasumujac.
To bedzie tabelka. Z reguly piec kolumn.
Pierwsza to liczba porzadkowa, druga to aktywa, trzecia to wartosc aktywow, czwarta to pasywa i piata to wartosc pasywow.
Wierszy ta tabela bedzie miala troche wiecej, bo musisz ja podzielic tak jak pisalem wczesniej.